Головна » Файли » Конспекти уроків |
08.12.2014, 23:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Урок №1 Тема уроку:Оксиди, їх склад, назви та класифікація. Мета уроку: розширити знання про класифікацію неорганічних речовин на прикладі оксидів та їх класифікації за складом; ознайомити із сучасною науковою українською номенклатурою оксидів; формувати навички використання номенклатури на прикладі назв оксидів; розвивати у учнів вміння складати формули бінарних сполук на прикладі складання формул оксидів; виховувати інтерес до науки та логічне мислення. Тип уроку: вивчення нового матеріалу, поглиблення знань. Форми роботи: робота з опорною схемою, розповідь учителя, демонстраційний експеримент, перегляд презентації. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів, навчальна таблиця, комп’ютер.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань, аналіз контрольної роботи. 1.Аналіз контрольної робот 2. Повторення знань про Оксиген (Використання презентації)
ІІІ. Мотивація до уроку Життя на нашій планеті зародилося в цій речовині і дотепер можливе лише завдяки її існуванню. Про неї говорили письменники і поети, її малювали художники. Вона є в нас з тобою, дає нам радість життя, втамовує спрагу, постачає енергією. Це ВОДА. Хоча, якщо сказати правильними хімічними словами – це речовина, яка має в своєму складі Гідроген і Кисень і належить до Оксидів. Що ж таке оксиди ми і розглянемо з вами на сьогоднішньому уроці. ІV. Вивчення нового матеріалу 1.Демонстраційний дослід 1. Зразки оксидів Учні розглядають оксиди в запаяних ампулах, на яких написані формули оксидів та їх назви, записують визначення оксидів (використовуючи підказки з презентації «Оксиди»). За стандартних умов оксиди можуть перебувати в різних агрегатних станах. Запис визначення оксидів.
Наведіть приклади оксидів, які являють собою: а) тверді речовини; б) рідини; в) гази. 2. Робота з презентацією «Оксиди»
Оксиди в природі Оксиди багатьох елементів дуже поширені в природі. Річковий пісок (з деякими домішками) є оксидом з формулою SiO2 — силіцій(IV) оксид (кремнезем). Майже чистим кремнеземом є гірський кришталь. Цей оксид разом з алюміній оксидом Аl2O3 входить до складу глин та багатьох інших мінералів. З руд, які містять алюміній оксид Аl2O3, виплавляють алюміній. Звичайний наждак — це також алюміній оксид з домішками. Алюміній оксид з невеликим вмістом різних домішок може бути і коштовним каменем (рубін, сапфір). 3. Бесіда з використанням презентації «Вода»
Вода — природний оксид. Вода — це найдивовижніша, найпоширеніша і найнеобхідніша речовина на нашій планеті. Три чверті земної поверхні вкрито водою, вона утворює океани, моря, ріки й озера. У вигляді великих мас снігу і криги лежить вода цілорічно на вершинах високих гір і в полярних країнах. У надрах Землі також є вода, що просочує ґрунт і гірські породи. Воді належить найважливіша роль у геологічній історії нашої планети. Оксиди розділяють на три класи
Назви оксидів за сучасною українською номенклатурою складаються за схемою: Назва елемента (валентність, якщо вона змінна) + Оксид. Наприклад: СаО — кальцій оксид, SiO2 — силіцій оксид. 4. Дидактичний прийом «Ланцюжок» По ланцюжку учні називають оксиди, написані на дошці: - барій оксид - фосфор(V) оксид - ферум (ІІ) оксид - сульфур(ІV) оксид - калій оксид - сульфур(VІ) оксид 5. Робота з підручником та презентацією Застосування оксидів. Оксиди широко використовують у промисловості. Оксиди Феруму, Алюмінію, Урану тощо — джерела добування металів. Прозорі кристали корунду Аl2O3 використовують в ювелірній промисловості як дорогоцінні камені: рубін — червоного, сапфір — синього кольору. Непрозорі кристали корунду застосовують для виготовлення шліфувальних брусків та інших абразивних матеріалів. SiO2 — річковий пісок використовують у будівництві та для виготовлення скла. CO — як паливо, а також відновник під час виплавляння сталі. ZnO — для виготовлення білої фарби, Fe2O3 — коричневої, Сr2O3 — зеленої, СO2 — для газування фруктової води. 1.Заповнюємо таблицю самостійно в зошиті й коментуємо запис на дошці.
2.Самостійна робота за варіантами. Завдання: - за навчальною таблицею розподілити по класах речовини, що розташовані в колонці вашого варіанта; - по одному учню з різних варіантів пишуть на дошці оксиди. 3.Бесіда - Які сполуки називаються оксидами? (Визначення) - Що спільного в складі всіх оксидів, написаних на дошці? (Наявність у складі атомів Оксигену) - Чим відрізняються ці оксиди? (Кількістю атомів Оксигену, другим хімічним елементом, що може бути металом і неметалом)
V. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок ВИСНОВКИ 1.Опрацювати параграф 5 підручника 2.Відповісти на запитання після параграфа 3.Виконати вправи 46,47,49,50. Творче завдання. Скласти формули оксидів елементів III періоду з вищою валентністю, дати назви, зазначити клас.
Навчальна таблиця 2 до уроку
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2205 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |